Welkom op ons GoSuperModel forum!
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips For Your Story

Ga naar beneden

Tips For Your Story Empty Tips For Your Story

Bericht  Admin di maa 25, 2008 6:51 pm

Tips for your story

Tip nummer 1: Zorg ervoor dat je verhaaltje dikgedrukt staat, dat vinden veel gebruikers makkelijker lezen.
Tip nummer 2: Zet geen strepen bij je verhaal, dat vinden de meeste kindertentgebruikers irritant.
Tip nummer 3: Gebruik 'aanhalingstekens' als iemand iets zegt. (Als je op de toets naast enter drukt, krijg je een aanhalingsteken). Bijvoorbeeld: 'Mam, ik ben thuis,' zegt Piet. Of: Jantje roept: 'Dat mag niet!'
Tip nummer 4: Maak je verhaal interessant. Maak het spannend, romantisch, zorg dat er een goede verhaallijn in zit... Het is vaak handig om kernwoorden op een los blaadje te zetten.
Tip nummer 5: Schrijf afkortingen en getallen heeluit. Dus niet: Piet was 10 jaar, maar Piet was tien jaar. En niet bijv., maar bijvoorbeeld.
Tip nummer 6: Begin je zinnen niet steeds hetzelfde: En toen, en toen, en toen, en toen, en toen, dat gaat vervelen.
Tip nummer 7: Maak geen spelfouten. Je kan het stukje ook op word typen, die haalt spellingsfouten eruit.
Tip nummer 8: Bij ik-verhalen is het irritant als er in elke regel 'ik' staat. Je kan ook 'mijn' of andere woorden gebruiken.
Tip nummer 9: Schrijf geen séksverhalen, enz. Die worden toch meestal verwijderd, dus heb je er niks aan.
Tip nummer 10: Zorg ervoor dat je zinnen volledig zijn. Dus niet: Zorg ervoor. Dat ze veilig is. maar wel: Zorg ervoor dat ze veilig is. Je kan ook een komma gebruiken, of ;. Dan kan je twee zinnen in één doen, dus zo: Marietje wil een nieuwe fiets, waar ze lekker op kan rijden.

Admin
Admin

Aantal berichten : 4
Registration date : 25-03-08

https://gosupermodel.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum